این بنده ی روسیاه برمی گردد...

متن مرتبط با «شاید» در سایت این بنده ی روسیاه برمی گردد... نوشته شده است

«آشوب بزرگu200cترین ترس ماست، ولی شاید بزرگu200cترین خواستهu200cمان هم باشد»

  • نیلوبلاگ

    این یکی از اندیشههای اصلی امیل دورکیم در اواخر قرن نوزدهم بود: با ازمیانبرداشتن آیینها، سنتها، نقشها و انتظاراتی که قرنها امیال ما را هدایت کردهاند، توانایی فهمیدن این را هم از دست دادهایم که اکنون به آنچه میخواستیم رسیدهایم و میتوانیم دیگر دست از تلاش برداریم. او مینویسد «وقتی چیزی برای متوقفکردن ما وجود نداشته باشد، نمیتوانیم خود را متوقف کنیم. فراتر از لذتهایی که تجربه کردهایم، سایر لذتها را تصور کرده و بهدنبالشان میرویم، و اگر کسی کموبیش همۀ لذتهای ممکن را تجربه کرده باشد، آرزوی غیرممکنها ر...

    ادامه مطلب